1 ביולי 2015

מי ימציא לך נחמה, אליעזר רוזנפלד?

עֵינִי עֵינִי יוֹרְדָה מַּיִם על אליעזר רוזנפלד, יהודי מתוק ומקסים, ששימח בחייו מאות זוגות ביום חתונתם – וניגן בהתלהבות עצומה בחתונתנו –  וניצב היום, שוב, גלוי ושבור לעיני עם ישראל, מעכל-לא-מעכל את הרצח הנפשע של בנו, מלאכי רוזנפלד הי"ד.

▫ ▪ ▫

כשאליעזר רוזנפלד למד בישיבת ההסדר מעלות נהרג אחיו הבכור, יצחק, בתאונת אימונים בצה"ל. אותו היום שינה את עולמו של אליעזר מקצה אל קצה, והוא התהלך אפוף ומהורהר במשך שבועות ארוכים, ממאן לקבל את הבשורה הכואבת על אחיו. כדי לרפא את שברו הוא ביקש מאביו שיתן לו צ'ק כדי לקנות קלרינט. המוסיקה, אכן, הפיחה באליעזר נשמה מחודשת והוא החל מנגן בשמחות ואירועים. תוך זמן קצר שמו יצא לפניו כאמן כלי נשיפה. הניגונים שלו ניחנים בקצב מדבק, עוצמתי, סוחף, מלא התלהבות. הוא מלהטט בין כלי נשיפה שונים ומביא תעצומות ורגש יוצאים מן הכלל.

בנו בכורו של אליעזר (ושרה) רוזנפלד נולד זמן קצר לאחר מות האח המנוח, והוריו קראו לו על שמו – יצחק. ברית המילה של יצחק נערכה ביום האזכרה השני לדודו. סמיכות האירועים הייתה גורם מכונן באישיותו של יצחק הנער, אשר נשא על כתפיו את משא הזיכרון, וגדל בבוא היום להיות טייס בצה"ל. יצחק היה גאוות המשפחה, גאוות הישוב כוכב השחר, מלח הארץ, פאר הציונות הדתית.

היכה הגורל במשפחת רוזנפלד בשנית, ובתאונה טראגית לפני 13 שנה נהרג גם יצחק הטייס. המשפחה התאבלה על בנה בכורה ימים רבים, אך אליעזר רוזנפלד לא נשבר: הוא המשיך לשמח חתנים וכלות, ולא הרפה לרגע משליחותו להרבות שמחה בעולם.

מלאכי הוא בנו החמישי של אליעזר, אחרי יצחק ז"ל ועוד שלוש בנות תבדל"א. הוא נורה אתמול על ידי חיות טרף, רוצחים אכזריים, מתועבים ושפלים.

השכול פקד בשלישית את משפחת רוזנפלד.

▫ ▪ ▫

מי ימציא לך נחמה, אליעזר רוזנפלד?

מי יכול לעמוד במחיצתך, אתה, שכל חייך משמח חתנים וכלות?

▫ ▪ ▫

אֶרֶץ אַל תְּכַסִּי דָּמָם וְאַל יְהִי מָקום לְזַעֲקָתָם, עַד אֲשֶׁר יַשְׁקִיף ה' מִשָּׁמַיִם, וְיָחוּס עַל עַמּו אַרְצו וְנַחֲלָתו.